Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013

zammple store: το sampling βρήκε την θέση που του αξίζει

Ως αμερικανοθρεμμένο που είμαι, ξέρω από τα φοιτιτικά μου χρόνια την πρακτική του triadvertisng. Το εφαρμόζουν χρόνια, ακόμα και στο Hollywood  βάζουν ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα ανθρώπων να παρακολουθήσει την ταινία δωρεάν, πριν κυκλοφορήσει στις αίθουσες και μετά καταγράφουν τις εντυπώσεις τους και αποφασίζουν το marketing strategy που θα ακολουθήσουν. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ κάποιος γενναίος έφερε αυτή την τάση στην Ελλάδα (αλλά όχι για το σινεμά). Η λογική είναι απλή. Ένα exclusive store μόνο για μέλη, τα οποία πληρώνουν μια ετήσια συνδρομή. Κάθε μέλος έχει δικαίωμα κάθε μήνα να παίρνει 6-10 προιόντα (ανάλογα με τους πόντους που έχει συγκεντρώσει) από το μαγαζί εντελώς δωρεάν. Το μόνο που του ζητείται είναι να καταγράψει την άποψη του για το προϊόν. Γιατί??Γιατί τα προϊόντα που διαθέτει το κατάστημα δεν έχουν βγει ακόμα στην αγορά. Με το να παρέχονται δωρεάν σε άτομα που εκφέρουν την αποψη τους αφ ενός κερδίζουν brand loyalty ενός μέρους του κοινού όταν το προϊόν βγει τελικά στην αγορά και αφ ετέρου τους δίνεται η ευκαιρία να προσαρμόσουν ή να διορθώσουν το τελικό τους προιόν. Επίσης κερδίζουν από το πιο ισχυρό marketing tool, το περίφημο word of mouth, αν το προϊόν αρέσει στα μέλη και αρχίσουν να μιλάνε για αυτό στους φίλους τους. Η εκάστοτε εταιρεία εξοικονομεί αρκετά χρήματα γτ έχει άμεση επαφή με την γνώμη του κόσμου για το προϊόν, οπότε "πιάνει" τον σφυγμό της αγοράς και προσαρμόζεται ανάλογα πριν το προϊόν δφτάσει στα ράφια, το μαγαζί συντηρείται και τα μέλη εκτός από το γεγονός ότι τα προϊόντα που παίρνουν είναι τζάμπα, έχουν και την χαρά να δοκιμάζουν πριν απ όλους τα καινούργια προϊόντα σοβαρών εταιρείών. Everybody is happy!!!Ή μήπως όχι??Υπάρχει κίνδυνος να είστε το ανθρώπινο lab rat της κάθε εταιρείας???Σαφώς όχι. Τα προϊόντα που διατίθενται στο μαγαζί είναι τελικά προϊόντα. Το οποίο σημαίνει ότι δεν κάνουν δοκιμές πάνω σας. Αυτό που θα πάρετε από το exclusive store, θα το βρείτε έτσι όπως το δοκιμάσατε στα ράφια σε λίγο καιρό. Marketing strategy θελουν να διαμορφώσουν οι άνθρωποι, το οποίο σημαίνει ότι αυτό που θα σας δώσουν πληροί όλες τις προδιαγραφές, αυτό που θέλουνε είναι να δουν τι άνοιγμα θα κάνουν στην αγορά, όχι κάτι άλλο. Επίσης οι εταιρείες που έχουν την "κουλτούρα" να ακολουθήσουν μια τέτοια στρατηγική είναι μεγάλες και σοβαρές εταιρείες με αξιόπιστα προϊόντα.  Το μαγαζί βρίσκεται στην Ναυάρχου Νικοδήμου, για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να μπείτε στο site τους και να επικοινωνήσετε μαζί τους. Είναι πολύ εξυπηρετικοί και υπομονετικοί, 20 λετπά τους έκανα ερωτήσεις, δεν βαρυγκόμησαν καν.

2 σχόλια:

  1. Δεν καταλαβαίνω το νόημα του "πληρώνω για να βοηθήσω πολυεθνικές στο product review" τους!

    Επιχειρηματικότητα "Τομ Σώγιερ" το λέω αυτό. (Θα σε αφήσω να βάψεις τον φράκτη αντί για εμένα, φτάνει να μου δώσεις ενα μήλο)

    Δείτε κα το πολύ καλό σχόλιο του spankster (τον οποίο κατά τα άλλα δεν γνωρίζω)
    http://www.lifo.gr/mag/columns/5575?comment=577755#577755

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δν θα διαφωνήσω ούτε με εσένα, ούτε με τον spankster, ετσι κι αλλιώς δν έχω κάτι να κερδίσω από το zammple, μου κεντρισε τον ενδιαφέρον, το βρήκα έξυπνο σαν ιδέα και έγραψα κάτι γι αυτό. Νόμιζω όμως ότι το βλέπετε με διαφορετική λογική. Υποστηρίζω το membership για πολλούς και διάφορους λόγους,γενικά όχι ειδικά. Προσωπικά, προτιμώ να πληρώνω άμεσα για τα προνόμια μου (γτ άμεση θα είναι και η επιστροφή του αντιτίμου αν κάτι στραβώσει) παρά να μπλέκω σε διαδικασίες που δν θα μου κοστίσουν σε χρήμα αλλά μπορεί να μου κοστίσουν σε χρόνο/ταλαιπωρία/διαδικασίες. Για μένα είναι πολύ πιο "καθαρή" η προσέγγιση του zammple από τις διάφορες εταιρείες που σε χρησιμοποιούν ως data pool αλλά ποτέ δεν ξέρεις τι κάνουν με τα δεδομένα που τους δίνεις ή ποιος έχει ελέγξει τα "δωράκια" που σου δίνουν ή γτ στα δίνουν κ για πιο λόγο θα σταματήσουν να στα δίνουν. Σε μια Ελλάδα που το ΙΝΚΑ σφυρίζει αδιάφορα απλά προτιμώ να ξεσπάω την μήνιν μου εκεί και όχι στο zammple, που στην τελική αν δν θες δν γράφεσαι.

      Διαγραφή